Friday, January 28, 2011

Dalam dunia ini kita tidak punya sesiapa keculai diri sendiri. tetapi dalam kita bersendirian,kita beruntug kerana mempunya seoorag shabat yang memahami kita. sebagimana kita mengharapkn keikhlasan dan kejujuran seorang sahabat,begitula juga dia. tetapi kita sering terlupa akan hal itu. cuma mengambil kira tentang harapan dan perasaan kita.
untungnya mempunya seseorng yang istimewa yang sentiasa memahami, yang selalu berada disis pada waktu kita memerlukannya. dia mendengar luahan perasaan kita, segala rasa kecewa dan ketakutan. harapan dan impian juga kita luahkan. dia memberi jalan sebagai laluan penyelesaian masalah. selalunya kita terlalu asyik menceritakan tentang diri kita hingga kadang2 kita terlupa (dia) juga ada cerita yang ingin dikongsi bersama kita.
dapatkah kita yakinkan dia yang kita bole dipercayai. kita boleh dijadikan tempat untuk bersandar bila terasa lemah agar tidak rebah? bolehkah kita menjadi bahu untuk bersandar harapan? sesekali jadilah sahabat yang mendengar dari yang hanya bercerita. ambilah masa untuk memahami hati dan perasaan sahabat kerana dia juga seorang manusia. dia juga takut, ada rasa bimbang, sedih ,kecewa. dia juga ada kelemahan dan memerlukan seorng sahabat istimewa sebagai kekuatan. jadilah kita sahabat itu. kita selalu melihat dia ketawa, tetapi mungkin sebenarnya dia tidak setabah yang kita sangkakan.di sebalik senyuman mungkin banyak cerita sedih ingin diluahkan,disebalik kesenangannya mungkin tersimpan seribu kekalutan. kita tidak tahu. tetapi jika kita cuba jadi sahabat seprtinya.. mungkin kita akan tahu...

"hargailar sebuah persahabatan yg istimwea kerana di sebaliknya tersimpul segala-galanya"..satu-satunya cara agar kita memperolehi kasih sayang ialah jangan menuntut agar kita dicinti tetapi mulailah memberi kasih sayang kepada orang yg kita kasihi tanpa mengharapkan balasan..

No comments:

Post a Comment